Ro E-Factura – sistem obligatoriu de facturare electronica,
"Decizia de dezvoltare a proiectului de facturare electronică în România a fost luată dupa analizarea modului în care Italia a aplicat facturarea electronica generalizata atat pe relația Business to Government (B2G), cat și pe relația Business to Business (B2B) și presupune etape de proces care să permita comensurarea efectelor asupra mediului economic și gestionarea eficientă a datelor receptionate.
Mentionam ca programul pilot de implementare a unui sistem de facturare electronica pe relatia Business to Goverment (B2G), va pune bazele extinderii platformei pentru dezvoltări ulterioare și va asigura know-how-ul necesar dezvoltării sistemului generalizat de facturare electronica pe relatia Business to Business (B2B)." ---mfinante.gov
In consecinta factura electronica este obligatorie si in domeniul achizitiilor publice.
Pentru a utiliza sistemul Ro E-Factura, este nevoi ca operatorii economici sa fie inregistrati in sistemul informatic SPV .
Incepand cu data de 01.07.2022 facturarea electronica pe relația Business to Government (B2G) devine obligatorie, iar pe relatia Business to Business (B2B) ramane optionala momentan.
Emitentul va pregati si transmite factura electronica in format XML, conform documentatiei tehnice puse la dispozitie de catre MFP, respectand standardul European EN 16931 si reglementarile nationale ROCIUS.
Pentru fiecare factura electronica transmisa in sistemul Ro E-Factura se genereaza automat un cod de identificare, ce se va utiliza in intreg procesul.
Data comunicării facturii electronice către destinatar se consideră data la care
factura electronică este disponibilă acestuia pentru descărcare din sistemul național
e-Factura, data fiind accesibilă în sistem și emitentului facturii electronice.
Factura electronică comunicată destinatarului NU se poate returna în sistemul e-
Factura.
In cazul unei facturi electronice asupra căreia destinatarul are obiecții, acesta
înștiințează emitentul facturii electronice, inclusiv în sistemul e-Factura, prin înscrierea
unui mesaj în acest sens.
Corecția facturii electronice comunicată destinatarului în
sistemul e-Factura se efectuează conform art. 330 din Codul Fiscal (“Corectarea
facturilor”), astfel:
– dacă factura nu a fost primită/acceptată de beneficiar, aceasta poate fi anulata;
– dacă factura e primită de beneficiar și acceptată, atunci se va emite o factura de
stornare dacă sunt necesare corecții a acesteia.
Factura electronică corectată se transmite tot prin cadrul aceluiași sistem e-Factura.
Fișierele corespunzătoare facturii electronice în format XML și mesajele de eroare
sunt disponibile pentru descărcare 60 de zile de la momentul publicării în sistem, iar
ulterior vor fi arhivate electronic în conformitate cu prevederile legale în vigoare și
eliberate la cerere.
Articolul contine informatii preluate de pe alte platforme.
Pentru mai multe consultanti nostrii va stau la dispozitie: Click aici!
(P) Ai nevoie de cont pe SEAP, sau de reinnoire certificat SEAP? Intra pe site-ul : LicitatiiSicap.ro.
(P) Nu ai timp pentru a cauta licitatiile publice? Apeleaza la serviciile de monitorizare licitatii oferite de Licitatia.ro.
Ioana SRL / Tg. Mures, str. Arany Janos nr.13/2 / Jud. Mures, Romania / Telefon Mobil: +40 771 776 766 / web design by Dow Media