SEAP

SEAP- informatii despre SEAP. SEAP este o platformă electronică care asigură transparența procesului și procedurilor de achiziții publice. Prin intermediul platformei SEAP, autoritățile publice își achiziționează, prin mijloace electronice, bunuri si servicii necesare desfășurării activității sau lucrări pentru unitatea administrativă în cauză. (conform Autoritatii Pentru Digitalizarea Romaniei)

SEAP-Obiective

  • transparenta si eficienta procesului de achizitie care implica fonduri publice
  • simplificarea procedurii de participare la licitatie a furnizorilor
  • proceduri de lucru eficiente si standardizate
  • micsorarea cheltuielilor publice prin reducerea preturilor de achizitie
  • furnizarea de informatii publice despre procesele de achizitii publice
  • auditarea procesului de achizitie publica
  • asigurarea unui cadru de inalta securitate si incredere pentru derularea activitatilor de gestionare a fondurilor publice.

Detalii disponibile:

  • informatii despre Anunturile cu licitatii publicate 
  • detalii si informatii despre Catalogul de Produse
  • Informatii despre Cumparari Directe
  • informatii despre Licitatiile Atribute

Procedurile de achizitie se realizeaza prin:

  • licitatii deschise, la care poate participa orice ofertant
  • licitatii restranse, caracterizate prin existenta etapei de selectie

Participanti in sistem:

  • autoritati contractante - entitatile care pot organiza licitatii: institutii publice
  • ofertanti - agenti economici furnizori de produse si servicii

Autoritatea contractanta este cea care decide ce tip de licitatie urmeaza sa organizeze, pe baza valorii estimate a achizitiei. Exista o serie de praguri care incadreaza achizitiile publice. 

Tipuri de licitatii publicate pe SEAP:

In seap putem gasi urmatoarele tipuri de Anunturi: SEAP-Invitatie de participare (RFQ), SEAP-Anunt de participare (CN), SEAP-Anunt de participare simplificat (SCN), SEAP-Anunt de concesionare (PC), SEAP-Anunt de concurs de solutii (DC), SEAP-Invitatie de depunere oferta la sistem de achizitii dinamic (RFD), SEAP-Anunt de atribuire la Anunt de participare (CN) , SEAP-Anunt de atribuire la invitatia de participare (RFQ), SEAP-Anunt de atribuire la anunt simplificat (SCN) , SEAP-Anunt de atribuire la concesionari (PC), SEAP-Anunt de rezultat la concursul de solutii (DC), SEAP-Anunt de atribuire la invitatia de depunere oferta la sistemul de achizitie dinamic (RFDA)

Pasii parcursi pentru a depune o oferta pe SEAP:

  • Inregistrare pe SEAP
  • Autentificarea pe SEAP
  • Accesarea zonei care se ocupa de gestionarea licitatiilor
  • Alegerea licitatiei dorite
  • Trimiterea intentiei de participare catre server
  • Primirea unei confirmari din partea SEAP
  • Parasirea sesiunii de lucru

Certificatul digital SEAP

Pentru a putea depune o oferta pentru licitatiile deschise este nevoie ca ofertantii sa fie inregistrati pe SEAP  si sa aiba un Certificat Digital valabil. Autentificarea in sistem se face pe baza certificatului digital primit de la SEAP, a contului de utilizator si a parolei.

Recuperare/Reinnoire Certificat Digital

Procedura de recuperare a Certificatului Digital de inregistrare in Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP) a Autoritatilor Contractante cuprinde urmatoarele etape obligatorii:

Completarea on-line a formularului de recuperare a certificatului digital disponibil in SEAP

A) completarea on-line a formularului de recuperare a certificatului digital disponibil in SEAP la adresa www.e-licitatie.ro /sectiunea Inregistare /Recuperare Certificat Digital (se va alege un nou cont utilizator) .
*IMPORTANT  - datele de la aceasta inregistrare online vor fi utilizate la descarcarea certificatului digital (contul utilizator si parola alese de dumneavoastra si codul PIN afisat in pagina de sistem la salvarea inregistrarii online). Aceste date vor fi utilizate la descarcarea certificatului digital pe toata perioada de valabilitate a acestuia (2 ani), nu se transmit prin e-mail si nu pot fi recuperate. Va rugam sa acordati o atentie deosebita in ceea ce priveste tipul caracterelor utilizate la alegerea parolei si in ceea ce priveste retinerea informatiilor corecte, mentionate mai sus.

Transmiterea unei cereri de recuperare certificat digital

B) transmiterea unei cereri de recuperare certificat digital adresata operatorului SEAP formular disponibil aici... semnata de reprezentantul legal al autoritatii contractante sau de persoana imputernicita expres sa reprezinte autoritatea contractanta in relatiile cu tertii, situatie in care va fi transmisa o copie certificata dupa actul de imputernicire. Actul de imputernicire trebuie sa mentioneze expres ca persoana delegata este imputernicita sa reprezinte autoritatea contractanta in relatiile cu tertii (mandant general) sau este imputernicita sa reprezinte autoritatea contractanta in relatiile cu CNMSI cu privire la recuperarea certificatului digital (mandat special), caz in care este posibila completarea si transmiterea formularului de imputernicire disponibil aici...

Transmiterea de catre operatorul SEAP prin mijloace electronice a certificatului digital

C) transmiterea de catre operatorul SEAP prin mijloace electronice a certificatului digital de inregistrare si a instructiunilor de utilizare a acestuia in termen de cel mult doua zile lucratoare de la data primirii cererii de recuperare a certificatului digital in conditiile completarii corecte si complete a documentelor solicitate si a formularului de inregistrare online.

Licitatii SEAP
Licitatii SEAP

Blogul LicitatiiSEAP.ro ofera Informatii
Utile cu si despre SEAP/SICAP

(P) Ai nevoie de cont pe SEAP, sau de reinnoire certificat SEAP? Intra pe site-ul : LicitatiiSicap.ro.

(P) Nu ai timp pentru a cauta licitatiile publice? Apeleaza la serviciile de monitorizare licitatii oferite de Licitatia.ro.

Ioana SRL / Tg. Mures, str. Arany Janos nr.13/2 / Jud. Mures, Romania / Telefon Mobil: +40 771 776 766 / web design by Dow Media

×