S.E.A.P.

Obiectivele SEAP-ului:

  • transparenta si eficienta procesului de achizitie care implica fonduri publice
  • simplificarea procedurii de participare la licitatie a furnizorilor
  • proceduri de lucru eficiente si standardizate
  • micsorarea cheltuielilor publice prin reducerea preturilor de achizitie
  • furnizarea de informatii publice despre procesele de achizitii publice
  • auditarea procesului de achizitie publica
  • asigurarea unui cadru de inalta securitate si incredere pentru derularea activitatilor de gestionare a fondurilor publice.

Detalii  disponibile pe S.E.A.P.:

Procedurile de achizitie se realizeaza prin:

  • licitatii deschise, la care poate participa orice ofertant
  • licitatii restranse, caracterizate prin existenta etapei de selectie

Participanti in sistem:

  • autoritati contractante – entitatile care pot organiza licitatii: institutii publice
  • ofertanti – agenti economici furnizori de produse si servicii

Autoritatea contractanta este cea care decide ce tip de licitatie urmeaza sa organizeze, pe baza valorii estimate a achizitiei. Exista o serie de praguri care incadreaza achizitiile publice. Sistemul pune la dispozitia autoritatii contract.

Tipuri de achizitii:

  • deschise
  • restranse
  • cereri de oferta
  • pe baza de catalog

Pasii parcursi pentru a depune o oferta:

  • Autentificarea catre portal
  • Accesarea zonei care se ocupa de gestionarea licitatiilor
  • Alegerea licitatiei dorite
  • Trimiterea intentiei de participare catre server
  • Primirea unei confirmari din partea SEAP
  • Parasirea sesiunii de lucru

Certificatul digital

Pentru a putea depune o oferta pentru licitatiile deschise este nevoie ca ofertantii sa fie inregistrati pe SEAP  si sa aiba un Certificat Digital valabil. Autentificarea in sistem se face pe baza certificatului digital primit de la SEAP, a contului de utilizator si a parolei.

Recuperare/Reinnoire Certificat Digital a Autoritatilor Contractante (sursa e-licitatie.ro)

Procedura de recuperare a Certificatului Digital de inregistrare in Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP) a Autoritatilor Contractante cuprinde urmatoarele etape obligatorii:
        A) completarea on-line a formularului de recuperare a certificatului digital disponibil in SEAP la adresa www.e-licitatie.ro /sectiunea Inregistare /Recuperare Certificat Digital (se va alege un nou cont utilizator) .
         *IMPORTANT  - datele de la aceasta inregistrare online vor fi utilizate la descarcarea certificatului digital (contul utilizator si parola alese de dumneavoastra si codul PIN afisat in pagina de sistem la salvarea inregistrarii online). Aceste date vor fi utilizate la descarcarea certificatului digital pe toata perioada de valabilitate a acestuia (2 ani), nu se transmit prin e-mail si nu pot fi recuperate. Va rugam sa acordati o atentie deosebita in ceea ce priveste tipul caracterelor utilizate la alegerea parolei si in ceea ce priveste retinerea informatiilor corecte, mentionate mai sus.
        B) transmiterea unei cereri de recuperare certificat digital adresata operatorului SEAP formular disponibil aici... semnata de reprezentantul legal al autoritatii contractante sau de persoana imputernicita expres sa reprezinte autoritatea contractanta in relatiile cu tertii, situatie in care va fi transmisa o copie certificata dupa actul de imputernicire. Actul de imputernicire trebuie sa mentioneze expres ca persoana delegata este imputernicita sa reprezinte autoritatea contractanta in relatiile cu tertii (mandant general) sau este imputernicita sa reprezinte autoritatea contractanta in relatiile cu CNMSI cu privire la recuperarea certificatului digital (mandat special), caz in care este posibila completarea si transmiterea formularului de imputernicire disponibil aici...
 C) transmiterea de catre operatorul SEAP prin mijloace electronice a certificatului digital de inregistrare si a instructiunilor de utilizare a acestuia in termen de cel mult doua zile lucratoare de la data primirii cererii de recuperare a certificatului digital in conditiile completarii corecte si complete a documentelor solicitate si a formularului de inregistrare online.

Procedura de recuperare a Certificatului Digital de inregistrare in Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP) a operatorilor economici (sursa e-licitatie.ro) :

        A) completarea on-line a formularului de recuperare a certificatului digital disponibil in SEAP la adresa www.e-licitatie.ro /sectiunea Inregistare /Recuperare Certificat Digital (se va alege un nou cont utilizator) .
         *IMPORTANT  - datele de la aceasta inregistrare online vor fi utilizate la descarcarea certificatului digital (contul utilizator si parola alese de dumneavoastra si codul PIN afisat in pagina de sistem la salvarea inregistrarii online). Aceste date vor fi utilizate la descarcarea certificatului digital pe toata perioada de valabilitate a acestuia (2 ani), nu se transmit prin e-mail si nu pot fi recuperate. Va rugam sa acordati o atentie deosebita in ceea ce priveste tipul caracterelor utilizate la alegerea parolei si in ceea ce priveste retinerea informatiilor corecte, mentionate mai sus.
        B) transmiterea unei cereri de recuperare certificat digital adresata operatorului SEAP formular disponibil aici... semnata de reprezentantul legal al operatorului economic.
        * In cazul in care cererea va fi semnata de o persoana imputernicita expres sa reprezinte operatorul economic in relatiile cu tertii se va transmite si:
        - originalul actului de imputernicire semnat de reprezentantul legal al operatorului economic (actul de imputernicire trebuie sa mentioneze expres ca persoana este imputernicita sa reprezinte operatorul economic in relatiile cu tertii sau in relatiile cu CNMSI cu privire la recuperarea certificatului digital, caz in care este posibila completarea formularului de imputernicire disponibil aici...);
C) transmiterea de catre operatorul SEAP prin mijloace electronice a certificatului digital de inregistrare si a instructiunilor de utilizare a acestuia in termen de cel mult doua zile lucratoare de la data primirii cererii de recuperare a certificatului digital in conditiile completarii corecte si complete a documentelor solicitate si a formularului de inregistrare online.

68 thoughts on “S.E.A.P.

  1. Firma de contabilitate (nr certificat digital 20060516700403012253) nu imi poate depune online declaratiile deoarece cand vrea sa se logheze da un mesaj de eroare. Am fost la ANAF sect 5 si acolo imi spun ca cererea de depunere online a declaratiilor este inregistrata in sistem dar si la ei apare urmatorul mesaj :
    id 898179569 F

    Persoana juridica in cauza este SC Diamant Profconsult SRL CUI 22939054
    Ce ar trebui sa fac?

  2. Buna ziua
    Nu va putem ajuta pe probleme legate de ANAF.
    Va rugam sa-i contactati pe ei pentru rezolvarea problemei.
    Cu stima
    Echipa licitatiiseap.ro

  3. Am primit un email ca in curand expira pozitiile de catalog. Unde scrie cat sa platesc, unde sa platesc si cum? Eu nu gasesc.

  4. nu stiu cum sa procedez sa reintru in posesia serviciului de licitatii,dat fiind ca sunt la reinnoire certificat.Am pinul,seria certificatului digital, si cont actualizat cu certificat serie.Nu stiu care sunt pasii urmatori si pe ce site sa ma duc,va rog sa ma ajutati!

  5. intrati pe site-ul e-licitatie.ro este site-ul oficial al SEAP-ului, sau apelati la nr de tel. 021-303 29 97 .

  6. Buna ziua,
    la adaugarea unui produs in catalog, mi-se cere un cod, aceste coduri sunt predefinite, daca da unde le gasesc, sau eu ca ofertant definesc codul ?

  7. Buna ziua,

    Am incercat de 3 ori sa trimit un email la adresa contact.autoritati@e-licitatie.ro

    si mi se intorca mesajele cu textul de mai jos:
    “mail.e-licitatie.ro rejected your message to the following e-mail addresses:

    contact.autoritati@e-licitatie.ro (contact.autoritati@e-licitatie.ro)

    mail.e-licitatie.ro gave this error:
    User does not exist

    Puteti sa imi dati o adresa de email valida.

    Multumesc,

    Mihai

    PS mentionez ca am trimis mesajul la ambele adrese (si cea cu companii) si de la ambele s-a intors cu acelasi mesaj

  8. Buna ziua,
    Odata cu reinoirea certificatui digital am achizitionat si 10 pozitii de catalog.
    Instalarea am executat-o urmand pasii din instructiuni. De cate ori am incercat sa adaug un nou produs mi se comunica ca: PRODUSUL DE CATALOG NU POATE FI SALVAT, LIMITA DE PRODUSE SALVATE A FOST ATINSA, eu nereusind din data instalarii prelungirii sa adaug nici un produs. Cererea de reinnoire este din data de 06.09.2013.

  9. Buna ziua,

    Va rog sa va adresati pentru acest lucru operatorilor de la SEAP la nr. de tel: 021-303.29.97 .

    O zi buna.

  10. Am eroarea de mai jos si nu stiu ce sa fac mai departe:
    “Produsul de catalog nu poate fi salvat, limita de numar de produse salvate a fost atinsa.”

  11. Buna ziua
    Am schimbat câteva componente la PC şi acum nu mai pot intra pe contul meu la e-licitatii. Un sfat ce să fac.
    Va multumesc anticipat si o saptamâna linistită să aveţi.

  12. Am eroarea de mai jos si nu stiu ce sa fac mai departe:
    “Produsul de catalog nu poate fi salvat, limita de numar de produse salvate a fost atinsa.”
    Multumesc anticipat

  13. Buna ziua. Societatea la care lucrez doreste sa participe la o licitatie electronica in cadrul SEAP. Se mentioneaza ca documentele trebuie semnate electronic. Trebuie ca administratorul firmei sa aiba semnatura electronica sau actele pot fi semnate si de expertul contabil al firmei.
    Va multumesc.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>